Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Feb 27, 2009

Sunah Rasulullah

Dah beberapa posting cerita pasal ekonomi dan persediaan untuk masa susah. Hari ni terfikir pulak pasal Sunah Rasulullah...

Kita yang muslim semua mengaku jadi umat Nabi Muhamad SAW. Tapi pernah tak terfikir dalam kehidupan seharian sunah Nabi yang mana kita amalkan.....aku pening..sebab rasanya 1 pun susah nak cari. Paling mudah masuk tandas kaki kiri keluar tandas kaki kanan pun Aku ambil ringan je ..belum doanya lansung tak hafal.



Solat berjemaah memang Nabi tak pernah tinggal tapi Aku selalu sangat tinggalkan....masuk Masjid/Surau kaki kanan keluar kaki kiri lansung pijak selipar kiri dan  sarung yang kanan dulu....pun selalu kantoi...doa keluar masuk masjid .. entahlah ..malu juga dengan anak aku yang tadika pun hafal banyak doa harian.

Itulah AKU yang dikatakan umat Nabi Muhamad...dapat kah AKU Safaat Nabi nanti.......

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP