Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

May 30, 2009

Isu PKFZ : DUIT! DUIT! kemana kau DUIT!

Firman ALLAH swt surah Al-Ankabut ayat 62 yang ertinya :

ALLAH melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendaki-Nya di antara hamba-hamba-Nya dan Dia pula yang menyempitkan baginya. Sesungguhnya ALLAH Maha Mengetahui segala sesuatu.

Ringgit, Dollar, Dinar, Riyal, Peso, Rupiah, Euro, Renmimbi, Dong, Dirham, Franc, Pound, Rupee, Yen dan banyak lagi adalah panggilan kepada DUIT untuk sesebuah negara. Dalam zaman moden ini manusia menganggap DUIT itu sebagai rezeki yang diusahakan, dicari dan dikejar setiap saat. Kenapa aku cakap setiap saat lihatlah pada pasaran saham akan ditutup mengikut waktu pasaran sesebuah negara tetapi pasaran DUIT atau lebih dikenali sebagai FOREX tak pernah tutup bergerak setiap saat 365 hari setahun.

Dari DUIT lah timbul istilah kekayaan dan kemiskinan. Manusia sanggup menipu kerana DUIT. Perkataan RASUAH juga wujud kerana adanya DUIT. POLITIK WANG untuk mengejar jawatan di dalam parti-parti politik juga kerana DUIT. Isu PKFZ yang hangat sekarang ni pun akibat DUIT. Manusia lupa keluarga dan lebih parah lupa ALLAH kerana DUIT.

DUIT ini rezeki dari ALLAH untuk ALLAH. Manusia ini hanyalah perantara sahaja. Setiap DUIT yang kita dapat bukanlah hak kita kesemuanya. Sebahagiannya adalah untuk yang memerlukan melalui zakat, sedekah dan infak. Janji ALLAH setiap DUIT yang kita zakat, sedekah dan infak dengan ikhlas insyallah rezeki yang berlipat kali ganda menunggu kita jika tidak di dunia PASTI di akhirat.

Firman ALLAH swt surah Al-Baqarah ayat 212 yang ertinya :


Dan Dia memberi rezeki kepada orang yang dikehendaki-Nya tanpa batas.

DUIT! DUIT! kemana kau DUIT


Kongsikan KOMEN anda tentang DUIT...dan aku juga rancang nak bagi DUIT kepada pelawat aku yang ke 11,111 tunggukan pengumumannya.


~Terima Kasih~

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP