Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Jan 7, 2009

Mengapa Israel Menyerang Gaza???

Ini analisis pribadi aku...

Serangan ini di lakukan oleh pakatan besar oleh kuasa-kuasa besar ekonomi dunia dengan menjadikan Hamas sebagai mangsa.

1. Tujuan yang paling utama adalah untuk mengalih fokus dunia kepada kejatuhan Ekonomi yang telah gagal di tangani oleh kuasa-kuasa besar ekonomi dunia. Semasa ini tanpa di sedari oleh kita dan semua warga dunia yang sedang terfokus kepada isu Gaza, kuasa-kuasa besar sedang bekerja belakang tabir untuk mengaut keuntungan yang hanya mereka sahaja yang tahu....

2. Tujuan yang ke dua adalah untuk meningkatkan kembali harga minyak dengan mencipta ketidak stabilan di dunia Arab. Jika dahulu mereka menggunakan Iraq tetapi kini alasan itu sudah tidak boleh di gunakan...lagi pun tanah Gaza tidak termasuk dalam pakej pilihanraya Obama.

Kasihan rakyat yang tidak berdosa menjadi mangsa dari kesilapan yang dilakukan oleh sistem kapitalis....



Sesungguhnya ALLAH melihat dan pasti akan mengganti balik setiap jiwa yang terkorban melalui bencana alam seperti taufan, gempa, letupan gunung berapai, tsunami atau sebagainya yang pasti berlaku di penjuru dunia yang lain....kita tunggukan balasan dari ALLAH yang pasti ada....

Amin

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP