Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Mar 8, 2009

Salam Maulidul Rasul

12 Rabiul Awal datang lagi. Dunia yang penuh dengan kegelapan menjadi terang dengan kelahiran Baginda Rasulullah Kekasih Allah. Marilah kita berselawat kepada Baginda Rasulullah tanda ucapan jutaan terima kasih kerana Baginda telah membawa kita dari zaman gelap ke zaman terang.

Marilah kita berazam untuk mengikut cara hidup dan sunah Rasulullah kerana kejayaan kita di dunia dan akhirat hanya dengan cara yang telah ditunjukkan oleh Rasulullah. Cara hidup Baginda dari sejak dilahirkan sehinggalah Baginda wafat dari cara kehidupan harian, beribadah, berkeluarga, bermasyarakat, berpolitik, berniaga dan segalanya.



Pernahkah kita membaca Sirah Baginda??? Aku rasakan jika kita sayang dan kasih kepada Baginda, kita mesti membaca sekurang-kurangnya sekali sirah Baginda. Kita mesti mengetahui sejarah Baginda dari dilahirkan sehingga Baginda wafat.

Azamlah kita untuk menziarahi makam Baginda dan melihat perjuangan Baginda di kota Mekah dan Madinah. Semuga kita menjadi umat Baginda yang dikurniakan syafaat di hari pembalasan kelak...Aminnn.

~Terima Kasih~

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP