Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Jun 30, 2009

TAKUT untuk BERJAYA!!!



"SIAL betullah RUGI lagi" ..tu lah kata yang terlontar dari mulut kawan aku semalam.
"Kenapalah KAU ni BODOH sangat markah semunya merah je" .. minggu lepas aku dengar jiran aku marahkan anaknya.
"CELAKA betullah upline ni dia kaya aku ni tak dapat apa pun" ... bulan lepas aku dengar sepupu aku komplen Upline MLM dia.
"Malang betullah nasib aku asyik-asyik tak dapat TENDER" ... dua bulan lepas kawan kontraktor aku merungut.

Semua tu bagi aku keluhan KEGAGALAN. Buruk sangat ke KEGAGALAN ni. Ada orang bijaksana kata KEGAGALAN ini adalah langkah pertama kepada KEJAYAAN. ALLAH swt pula berfirman dalam banyak ayat Al-Quran "Tidak beriman kamu selagi kamu belum diuji". KEGAGALAN itu pasti ujian ALLAH. Mungkin juga KERUGIAN wang ringgit adalah suatu proses untuk ALLAH swt membersihkan harta benda yang kita miliki yang hanya kita sahaja tahu asal usulnya.

Kita sering membandingkan KEGAGALAN kita dengan mereka yang telah BERJAYA dan terus merasa KECEWA sehingga ada yang lansung berTAUBAT tak nak buat lagi. Pernahkah kita belajar dari mereka yang telah BERJAYA bagaiman pengalaman jatuh bagun mereka? Daripada pembacaan aku tidak ada JUTAWAN yang berjaya tanpa melalui KEGAGALAN.

Ingat pesan ALLAH swt bahawa DIA hanya menguji hambanya dengan ujian yang termampu oleh hambanya. KEGAGALAN adalah sebahagian dari kehidupan untuk menuju KEJAYAAN yang lebih hebat. Kalau kita TAKUT KEGAGALAN bermakna juga kita TAKUT UNTUK BERJAYA. Janji ALLAH swt bahawa DIA hanya menguji dengan KEGAGALAN yang termampu oleh kita. JANGAN TAKUT DENGAN KEGAGALAN dan jangan menyalahkan orang lain bila kita GAGAL.

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

5 comments:

Anonymous,  February 7, 2013 at 1:39 AM  



Alsο visit my homepage: payday loan,
Also visit my homepage - payday loan online

Anonymous,  February 7, 2013 at 4:27 AM  



Taκe a look at my blog; payday loans
Feel free to visit my page ; payday loans

Anonymous,  March 8, 2013 at 11:46 AM  

Landгoveг purchase Suze Orman Chats With Arianna Huffingtоn roughly СοmingOnline Payԁay Loаn Loanѕ surρrisе Online payday loan infuѕion
Tuгns 2013 Into A Online Pаyday LoanWon't narrate You 5 highschool Payday Loans Online-Flow Growth stocks With HighGood opportunity For Investors Payday Loans Online In For $300 K OnService Unsecured Personal Payday Sears Canada Payday foundation Sky's TheRight Nοw Own А place
Αt Low toll Payday bookkеeping
my webpage: payday loan

Anonymous,  April 3, 2013 at 2:18 AM  

[url=http://MirSkidok.ru/oae/]оаэ отдых[/url]
[url=http://MirSkidok.ru/kuba/]стоимость путевки на кубу[/url]


Компания MirSkidok.ru работает в сфере услуг уже более десятка лет, проложив принципиально новый подход к решению такого немаловажного вопроса, как организация отдыха. В сети работает команда профессионалов высокого класса, имеющие многолетний опыт в сфере туризма.
Основные принципы работы MirSkidok.ru состоят в индивидуальном подходе, внимательном отношении к каждому клиенту, предлагая качественные услуги по наиболее низким ценам. Во всех офисах MirSkidok.ru общая база предложений, которая всегда обновляется, потому цены во всей сети одинаково низкие. Чтобы стать счастливым обладателем лучшего тура по наиболее невысокой цене, достаточно знать, где расположен ближайший офис MirSkidok.ru.
В концепцию развития компании входит ограниченное число поставщиков туристических услуг, чтобы качество и уровень обслуживания оставался неизменно на высоком уровне. Компания является профессиональной сетью турагентств, которые специализируется не только на одних «горящих» турах, путевках со скидками и бонусами на приближающиеся выходные или праздничные даты, но также и на поездках с ранним бронированием.
Число клиентов MirSkidok.ru неумолимо увеличивается с каждым днем. В планах MirSkidok.ru - активно расширять сеть по всей стране, внедрять новые проекты для максимально комфортабельного отдыха клиентов.

[url=http://MirSkidok.ru/egipet-na-vyhodnye/]египет на 3 дня[/url]
[url=http://MirSkidok.ru/maldivy/]отдых на мальдивах цены[/url]

Anonymous,  May 16, 2013 at 6:21 AM  

Most of my time listening to any music is at work, and this is a
great song for when I need to get a lot of annoying repetitive tasks done.
Which features a frame with a completely Flat top,
as the name suggests (think that 80's hair style). Sam is also a reflection of his father and sometimes much worse.

my blog: daft punk random access memories mp3 free download

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP