Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Nov 30, 2009

Tolong BLOG aku terlebih saiz part 2

Pening juga kepala ni bila dapat tahu blog aku terlebih saiz. Kalau mengikut Meta Tag Analyzer blog aku bersaiz lebih 150K, Web Page Analyzer blog aku bersaiz melebihi 389,000 bytes dan mengikut iwebtool speed blog aku melebihi 189 KB.

Atas khidmat nasihat semua rakan-rakan terutama Kak Jie, Megat dan eliss yang telah attachkan tools untuk menyelesaikan masalah maka aku pun explorelah sendiri blog supaya dapat mengurangkan saiz dan menambah speed untuk excess blog ini.

@ eliss : bila ak ukur size blog ni kat sini http://www.iwebtool.com/speed_test? memang lebih 150K.
@ Kak jie : tak pasti nk jwp mcm mana. cek kat sini  http://analyze.websiteoptimization.com  buang apa yg tidak sepatutnya/ tak penting.
@ Megat : apa yang aku dapat rumuskan dari http://analyze.websiteoptimization.com , kelihatan banyak perkara yang menyebabkan blog ini berat dan secara tak langsung lambat load.

 Jadi 2-3 hari ini orang sibuk beraya tapi aku sibuk mengubahsuai blog ni. Ni pun template ke dua setelah yang pertama tu nampak macam tak sesuai je. Terpaksalah aku keluarkan kebanyakan widget dan gambar yang menyebabkan saiz blog ni besar. Aku juga cuba keluarkan intensedebate tapi tak banyak sangat pengaruhnya kepada saiz dan speed jadi aku kekalkan.

Analisa terkini menunjukkan :
1. Meta Tags Analyzer : Blog tak over size
2. Websiteoptimization : Saiz blog 139,766 bytes
3. iwebtool : Speed blog 103.34 KB.

Aku masih mencari template yang lebih menawan hati dan semuga saiz dan speed baru ini akan memudahkan teman-teman melayari blog ini. Kepada teman-teman yang ada lebih 100 Twitter follower kalau nak buat duit joom join Sponsored Tweet ada ala-ala Churp Churp dan tunggukan pengumuman contest baru dalam 1-2 hari ni.

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP