Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Apr 9, 2009

Akademi Fantasia 7


Malaysia ni demam macam-macam hal, demam pemilihan UMNO dah lepas, demam pilihanraya baru selesai, demam PAKATAN RAKYAT terus melanda, demam PM baru melanda dan Najib baru je umum SAF baru Pak Menteri.

Tapi yang aku nak cerita demam AF7 walaupun tak sehebat dulu tapi masih ada pengikutnya. Aku tak lah ikut sangat tapi kalau dah satu umah tukar channel terpaksalah tengok juga. Minggu lepas aku baru dapat jawapan kenapa graduan Akademi Fantasia tidak berjaya sebagai penyanyi apabila keluar di dunia seni sebenar.

Salah seorang pengkritik mengatakan bahawa kualiti nyayian adalah modal terpenting untuk menjadi penyanyi yang sukses. Kritik ini telah dibalas oleh Pengajar mengatakan bahawa Akademi Fantasia bukan mencari penyanyi tetapi Pengibur yang boleh menyanyi dan menghiburkan penonton dan kualiti nyanyian bukan keutamaan.

Selama ni aku mati-mati sangka AF ni mencari Penyanyi berkualiti yang boleh mengantikan Syarifah Aini, Sudirman, Uji Rashid, Siti Nurhaliza, Jamal Abdillah, Ramlah Ram, M.Nasir, Amy Search dan beberapa lagi penyanyi hebat. Rupanya tekaan aku salah...mungkin Astro nak mencari penghibur seperti Aznil dan Azman Ali.....patutlah setelah 6 kali AF hanya Mawi jelah yang boleh dikatakan power yang lain lebih menyerlah jadi pelakon dan penyampai acara. Pada mula kemasukan Tiara sebagai Pengetua aku jangkakan akan benar-benar membawa transformasi tetapi jangkaan aku salah...AF akan terus jadi tidak releven untuk melahirkan Penyanyi yang sehebat dan sebaris dengan penyanyi hebat negara.

Apa pandangan teman-teman?

~Terima Kasih~

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP