Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Oct 27, 2009

MANTIK HANI pergi tak kembali yang tinggal mesti diHUKUM.

Aku memang tak pernah ada bibik sebab Mak Mertua lansung tak benarkan isteri aku ambil bibik. Mak Mertua aku kata kalau dia boleh didik 12 orang anak, mengurus rumah dan membantu suami cari duit tanpa bibik kenapa anaknya yang ada macam-macam kemudahan nak ambil bibik??

Melihat pengalaman adik-adik yang sering bertukar ganti bibik memang susah nak dapat bibik yang bagus dan sesuai dengan keluarga. Tak kurang bibik yang mempunyai masalah tetapi ini bukanlah tiket besar untuk membunuh bibik. Kematian Mantik Hani ini sungguh tragis. Aku tak abis fikir bagaimana rakyat Malaysia yang dikatakan lebih maju daripada Indonesia sanggup memperlakukan bibiknya sedemikian rupa. Tak bolehkah kalau bibik itu tak sesuai ditukar atau diberhentikan sahaja daripada disiksa lebih teruk daripada haiwan.



Walaupun kes ini dikira terpencil tetapi pasti akan memberi kesan yang amat besar kepada hubungan Malaysia - Indonesia yang sememangnya sudah panas. Kes buluh runcing, kes menolakkan bantuan di padang dan kes manohara masih belum tamat. Kini ditambah lagi satu kes yang menyayat hati. Pasti banyak kutukan akan keluar di blog MALINGsia dan Topix.

Aku tertarik dengan komen ini : "Another International Self-Inflicted Embarrasment by MAJOR RETARD and MORON that I would rather send to INDONESIA for the people of Indonesia to prosecute as their wish...PERIOD".

Kepada perlaku mesti diHUKUM berat dan segera. Aku ucapakan Takziah kepada keluarga Mantik Hani dan mari kita sama-sama sedekah AL FATIHAH kepada arwah. Semuga ini menjadi syahid kecil untuknya.

Firman Allah, Thoha, 124 : "Dan barangsiapa yang berpaling dari mengingati Aku, dia akan menemui kehidupan yang sempit, dan akan Aku kumpulkan pada hari Kiamat dalam keadaan buta."

~Terima Kasih~
Kak Long - Mawar Merah

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP