Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Jun 7, 2009

Aku bukan PEMBULI jalan.

M. Edwards, the father of one of The Star’s journalists, suffered injuries to his head and body after he was punched several times in the 10am incident yesterday. Edwards said he had just finished paying some bills at a bank and was driving home with his daughter when a van cut into his lane. “I sounded my horn at the driver because he had swerved in suddenly without using the indicator,” he added.

Kisah lanjut di thestar


Aku ada 2 kisah.

1. 10 tahun yang lalu masa kawan aku sedang memandu tiba-tiba kereta kat belakang horn dia...aku tak ingat kenapa. Kawan aku ni jadi marah, dia drive pelahan-lahan sampai je kat jambatan kecil dia berhentikan...jadi kereta yang horn tadi tak boleh nak kemana-mana. Kemudian kawan aku ni keluar ke depan dan buka enjin buat macam kereta dia rosak padahal tak rosak pun. Dia buat gitu pasal marah kereta kat belakang tu horn dia.

2. Tahun lepas masa aku tengah naik beca di Medan, Indonesia. Brother yang bawa beca tu kata di pernah kerja kat Malaysia 3 tahun. Dia tanya aku kenapa di Malaysia banyak accident. Aku kata pemandu tak tertib. Dia kata salah satu sebab di Malaysia bila horn je orang marah sedangkan di Indonesia horn adalah amalan untuk mengingatkan pemandu lain. Betul juga kata brother tu, pengalaman aku berjalan di Medan, Jakarta, Bandung, Bali, Surabaya dan beberapa lagi kota besar di Indonesia horn ni memang biasa dan memang susah nak nampak accident walaupun kenderaan nya berjuta.

Di Chennai, India setiap kenderaan besar dan umum ada tertulis please horn. Tapi di Malaysia orang tua kena belasah kerana horn. Pelikan rakyat Malaysia ni dikatakan Rakyat yang bersopan-santun tetapi apabila masuk je kereta ramai berubah jadi ganas!!!

~Terima Kasih~

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP