Salam ziarah

Aku menulis untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Tak semua hal boleh di luahkan pada rakan-rakan atau keluarga. Banyak hal yang boleh jadi kita bertegang urat terutama hal-hal politik...tetapi kalau asyik dipendam di hati pun bahaya..boleh jadi sakit jantung.

Berita @Denaihati

Aug 3, 2009

Anak ku sorry NO TV

Kempen Kibar Jalur GemilangKempen Kibar Jalur Gemilang


Komen Rizal (kalau minat seni rotan Rizal adalah pakarnya) dalam entri aku Anak tak suka makan sayur :
"Ni aku kena dulu.. Tak habis makan nasi ngan sayur atau lobak dalam hidangan mangkuk Kecik, TAK BOLEH MAIN @ Tgk TV. hahahaha. Muka masam cuka setengah hidup (tak nak guna mati) habiskan. Adik beradik aku ketawa tgk aku payah nak habiskan. kekeke"

Anak-anak aku ni semakin kurang disiplin semenjak dua menjak ni. Dah mula lalai baca Al-Quran selepas subuh, dah mula lewat-lewatkan solat, dah mula tak patuh dengan jadual harian yang mereka buat sendiri, dah mula malas kemas bilik sendiri, dah mula banyak santai daripada buat latihan........banyak masa sibuk menonton TV. Tapi alhamdulillah mereka dan semakin kerap bersugi...kerap bersugi boleh menajamkan fikiran dan terang hati.

Kalau dulu rajin juga aku rotan sesekali dengan NIAT mendidik bukan emosi ammarah bak kata perpatah sayangkan anak rotan-rotankan tetapi bila anak-anak dah mula membesar ni nak guna cara psikologi pulak kurangkan denda secara fizikal.

Jadi aku gunakan idea dari komen Rizal. Semalam aku dah terangkan pada anak-anak bahawa this week NO TV. Mereka diam je semasa aku explain denda yang aku kenakan kepada mereka. Kita sebagai ibubapa mesti ada kekuatan dan keberanian untuk bertindak demi kebaikan anak-anak kita di masa hadapan...setidak-tidaknya bila kita di alam kubur kalau tidak dapat doa dari anak-anak, tidak juga anak-anak kita menyusahkan kita dengan dosa-dosa yang mereka buat. Jangan rosakkan anak-anak kita dengan kasih SAYANG yang terlampau dan akhirnya menyusahkan kita di alam akhirat kelak.

P/S : Tunggukan update contest weblog popular 1Malaysia, pemenang penGOMEN terbanyak Julai dan Peluang buat duit dengan Denaihati untuk bulan Ogos bulan Merdeka.

Fadhilat Amal : Firman Allah surah Luqman, 17 : "Wahai anakku! Laksanakanlah solat dan suruhlah (manusia) berbuat yang makruf dan cegahlah (mereka) dari yang mungkar dan bersabarlah terhadap apa yang menimpamu, sesungguhnya yang demikian itu termasuk perkara yang penting."

~Terima Kasih~
Azizan4444 - Tin Susu87

Entri lain yang menarik



Widget by Hoctro | Jack Book

Disclaimer

We does not guarantee any income earning by joining any programs if listed in this site. You must be comfortable with the amounts you invested otherwise go to different program. We can not be held in any way responsible to any losses you may incurred.
Copyright© 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Denaihati . All rights reserved.

Sponsored

Qurban & Aqiqah di Kemboja

Jejak Komen

Sponsored

Kembara Musafir New Zealand

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP